Computación - Ciencias de la Computación

Mostrando 2 libros
Los Innovadores
Walter Isaacson
Tapa blanda — Español
$20.000 $16.000
Descripción

En una era que busca fomentar la innovación, la creatividad y el trabajo en equipo, Los innovadores es la obra que mejor muestra cómo se producen.

Tras su extraordinaria biografía de Steve Jobs, el nuevo libro de Walter Isaacson cuenta la fascinante historia de las personas que inventaron el ordenador e internet; Los innovadores está destinado a convertirse en la historia definitiva de la revolución digital y en una guía indispensable para entender cómo sucede realmente la innovación.

¿Qué talentos y habilidades permitieron a algunos inventores y empresarios convertir sus ideas visionarias en realidades disruptivas? ¿De dónde vinieron esos saltos creativos? ¿Por qué algunos triunfaron y otros fracasaron?

En esta magistral saga, Isaacson arranca con Ada Lovelace, la hija de lord Byron, una pionera de la programación informática en la década de 1840. Además, presenta a las extraordinarias personas que crearon la revolución digital que nos rodea, gente como Vannevar Bush, Alan Turing, John von Neumann, J.C.R. Licklider, Doug Engelbart, Robert Noyce, Bill Gates, Steve Wozniak, Steve Jobs, Tim Berners-Lee o Larry Page.

Esta es la historia de cómo funcionan sus cerebros y por qué han sido tan inventivos, pero también de cómo su capacidad para colaborar y dominar el arte del trabajo en equipo les hizo aún más creativos.

Biografía del autor

Walter Isaacson, presidente del Instituto Aspen, ha sido presidente de la CNN y director ejecutivo de la revista Time. Es autor de Einstein, su vida y su universo (Debate, 2008); Steve Jobs (Debate, 2011); Benjamin Franklin: An American Life y Kissinger: A Biography, y es coautor, con Evan Thomas, de The Wise Men: Six Friends and the World They Made. Vive con su mujer en Washington, D.C.

Lean UX
Jeff Gothelf
Tapa dura — Inglés
$23.000 $19.000
Descripción

Lean UX has become the preferred approach to interaction design, tailor-made for today’s agile teams. In the second edition of this award winning book, leading advocates Jeff Gothelf and Josh Seiden expand on the valuable Lean UX principles, tactics, and techniques covered in the first edition to share how product teams can easily incorporate design, experimentation, iteration, and continuous learning from real users into their Agile process.

Inspired by Lean and Agile development theories, Lean UX lets you focus on the actual experience being designed, rather than deliverables. This book shows you how to collaborate closely with other members of your Agile product team, and gather feedback early and often. You’ll learn how to drive the design in short, iterative cycles to assess what works best for the business and the user. Lean UX shows you how to make this change—for the better.

  • Frame a vision of the problem you’re solving and focus your team on the right outcomes
  • Bring the designers’ toolkit to the rest of your product team
  • Share your insights with your team much earlier in the process
  • Create Minimum Viable Products to determine which ideas are valid
  • Incorporate the voice of the customer throughout the project cycle
  • Make your team more productive: combine Lean UX with Agile’s Scrum framework
  • Understand the organizational shifts necessary to integrate Lean UX
Sobre los autores

Jeff Gothelf is a designer & Agile practitioner. He is a leading voice on the topics of Agile UX & Lean UX and a highly sought-after international speaker. He is Principal in Neo's New York City office. Previously, Jeff has led teams at TheLadders, Publicis Modem, WebTrends, Fidelity, & AOL.

Josh Seiden has been creating great technology products for more than 20 years. A UX design leader, Josh has worked in hardware and software, consumer and enterprise, mobile, web, and desktop. He is Principal at Neo and, prior to that role, he was head of product design at Wall Street innovator Liquidnet, and lead pioneering interaction design teams at Cooper. He is a founder and past president of the Interaction Design Association.